24 mars 2013

Två tändsticksaskar till

Här kommer de andra två askarna som jag gjorde till tävlingen på jobbet. Tändsticksaskar är bland det roligaste jag vet att scrappa. Det går hyfsat fort att fixa och det finns inte riktigt något liknade att köpa. Fler askar kommer det att bli.:)



Har klippt ut flickorna och limmat dit ett spetsband runt, men när limmet torkade blev pappret buckligt. Jag var jag på väg att börja om, men bestämde mig istället för att TÄNKA om. Hämtade lite kuddvar från en garderob och satte dit under bilden innan jag limmade fast den. Det blev en riktigt härlig känsla, så det är något jag kommer göra med vilje i framtiden tror jag. Texten, som kommer från "pysseldags", är stämplad med staz on dyna. Blev faktiskt ganska härligt med den turkosa färgen från stämpeln, blingen och pearlbradsen. På det bruna pappret har jag stämplat med mina favoritswirls från "My paper world". Om jag tittar bakåt på mina gamla alster ser jag hur populär dessa stämplar är hos mig, finns med på de flesta alster. Men, har man en favorit så har man. :)




Här har jag lagt askarna på rad istället för i en kvadrat. Sedan är det bara papper i flera lager och självklart lite spets och bling på det.


1 kommentar: