28 mars 2013

Sparbössa som doppresent

När lilla Birk, några av mina bästa vänners son, skulle döpas hade jag en idé om att altra en sparbössa. Jag planerade och tänkte ganska länge vilket resulterade i att jag inte hade så mycket tid på mig när jag väl satte mig ner vid skrivbordet. Men en sparbössa blev det i alla fall, ganska enkel men one of a kind.


Inte så mycket som behöver förklaras, men bokstäverna i namnet har jag stansat ut mha cuttlebugen och alfabetet "English Rose" från "Quickkutz". Och sen är det självklart en pearlswirl eller två :)



  
Eftersom spargrisen var lite för stor räckte det inte med ett papper runt hela vägen så jag fick "skarva". Här har jag fäst en massa öljetter och sedan trätt band igenom. Lite berlocker med ett foto på lillkillen och några personliga siffror har jag hängt i bandet.

Jag har en tendens när jag går i krimskrams affärer att plocka upp sådant som jag någon gång kommer vilja scrappa med. Det har gått så långt att jag nästan har en hel garderob med bra att ha saker. Tar lite mycket plats kan sambon tycka, men jag älskar att kunna gå till garderoben och få inspiration av att välja något krimskrams och omvandla det till något helt annat.

Nu ska jag in och jobba en sväng och sedan bär det av till stora tjocka familjen min över påskhelgen. Få se om jag ser några påskkärringar på väg till Blåkulla idag, jag kommer antagligen stå en del i entrén och hälsa våra kunder välkomna.

Glad Påsk!


1 kommentar: