05 mars 2013

Set med kort, ask och värmeljus

Efter mycket väntan har mina scrapbookingsaker äntligen fått komma fram ur sina lådor. De senaste månaderna har det faktiskt scrappats en hel del här hemma. Flera beställningar har gjorts, några små scrapträffar här hemma och om några veckor är det dags för Linköpingscrap i Mjärdevi. Och framförallt är suget tillbaka och jag tillbringar flera stunder i veckan i scrapbookingrummet bland papper, klister och färger. Så nu tänkte jag att jag faktiskt kan börja dela med mig av det jag har skapat.

Här har vi en beställning. En kompis skulle ge bort en nagelförlängning och bad mig fixa ett kort. När jag var klar med kortet hade jag material och inspiration att fortsätta så det blev en tändsticksask och några värmeljus också.



Grattisstämpeln har jag fått låna av en kompis men den är i alla fall embossat i svart. Den sitter fast med svart spetsband och lite kardborre. Några pearlswirls från pyhobby och texten på insidan har jag skrivit ut från datorn eftersom jag har så dålig handstil. Sedan har jag klippt ut några fjärilar och limmat fast dem. Tändsticksasken är två mellanstora askar som jag har limmat ihop. Den embossade textstämpeln kommer från "Whimsy Stamps" och är utstansad med spellbinders. Knopparna till lådorna består av öljetter och brads och sen lite spets och bling på det. På värmeljusen har jag satt fast lite washitejp vilket gör dem lite roligare. 

Nu ska jag snart gå och lägga mig. Imorgon är en ny dag på IKEA med nya utmaningar och efter det ska jag iväg och dansa lite zumba. Natti natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar