26 mars 2013

Bröllopskort

För ett tag sedan skulle jag göra ett bröllopskort och vad jag än gjorde hamnade det i pappersåtervinningen. Ibland har man sådana dagar när inget fungerar. Jag har en tanke på hur att jag vill att slutresultatet ska se ut, men kommer aldrig dit. Då brukar jag surfa runt bland mina favoritbloggar och det gör ofta att inspirationen och kreativiteten kommer igång igen. Den här gången testade jag något nytt, att lifta ett kort. Det var riktigt roligt! Tack Paradise för inspirationen, du räddade min kväll.


Texten har jag skrivit ut från datorn och hjärtat har jag klippt ut, likadant med vimpeln. Den mörka ramen runt hjärtat är ytterligare ett utklippt hjärta som är något lite större än det första. Till bården med utstansade hjärtan har jag använt en stans jag köpt på MAXI, av alla ställen.


Lite pearlswirls och pearlhjärtan från "pyhobby". 


Det är ett ganska enkelt kort, men väldigt stilrent. Hoppas att mottagarna blir nöjda.


Häromdan kom det ett paket på posten till mig, det var lite saker jag hade beställt. Alltid lika kul att "få" nya scrappingsaker. Den här gången var det inte bara påfyllning av förbrukningsmaterial utan även lite nyheter för min del. Ska försöka mig på att färglägga mina stämpelmotiv med copic pennor, vi får se hur det går. En cirkelskärare från Martha Stewart blev det oxå, provade en på scrapbookingträffen och vart alldeles kär. 
Nu är det snart dags för mig att åka till jobbet och eftersom sambon min tog bilen idag är det bussen som gäller för mig. Hade gärna cyklat men det är lite kallt och cykeln står kvar på jobbet, tyvärr :)  Nu jobbar jag tre dagar till och sedan åker jag hem-hem över påsk och är ledig i 4 dagar, ska bli underbart att träffa hela familjen! Jag längtar...

1 kommentar: