19 oktober 2009

Tentafest, nästan...

Skrev salstentan idag och det verkade som om att det skulle går bra när jag läste igenom det. Men läste inte så nogrannt så en stor fråga kunde jag inte skriva ett ord. Hade ingen aning om vad det var. Pratade med lite kurskamrater som inte heller visste vad det var. Stod visst nåt litet i nån av de 15 böcker/texter som vi inte hade tagit upp nån gång. Så nu hoppas jag att den som rättar tentan min är på gott humör så att jag klarar den.
Nåt som irreterade mig något enormt var att det var nån kille som lät som en gris, jag trodde i början att det var nån som bara jävlades. Men antagligen hade han nåt problem med stupen eller nåt för det höll på i flera timmar, ibland lät han tre gånger på en minut. Irriterande!

På swebus i dag tappade jag tron på mänskligheten. Jag slår mig ner jämte en kille då sätet var ledigt o han hade väskan på golvet. På säterna runt omkring sitter det folk i olika åldrar, men de sitter längst ut och har väskan på sätet mot fönstret. När vi precis ska ge oss iväg kliver det på en tant som uppenbart har svårt att gå. Hon frågar lite öppet till de framför mig om det finns någon ledig plats men blir helt ignorerad. Hon frågar kvinnan framför mig lite mer personligt men istället för att flytta på sig så tjatar hon om att hon ska av först mm. Tanten som står upp håller på att trilla när bussen kör igång. Då säger hon "Nu måste nån flytta på sig innan jag trillar". Då var jag precis på att flytta på mig och sätta mig längre bak men då krånglar kvinnan framför mig ut så tanten kan försöka krångla sig in till fönstret. Vem f*n ignorerar en stackars tant som vill få sitta. Man betalar bara för en plats och är det fullt så flyttar man väl på sig.

Aja, är hem-hemma i Tenhult nu i alla fall. Ska bli skönt att träffa mamma och bara ta det lugnt i två dar. På torsdag är det hemtenta men på fredag ska jag Alexandra o Emmah till scrapbutiken o pyssla en hel dag :D

1 kommentar:

  1. Ibland undrar man vad det är för egoistiska människor som inte kan avvara en plats åt någon som behöver den, att det kan finnas så hemska människor!
    Ja,på fredag blir det pyssel hela dagen lång, och det ska bli så roligt :) Ha det toppen nu under dom här lediga dagarna och hoppas att det blir riktigt många fina höstbilder :) Kram Alexandra

    SvaraRadera