13 oktober 2009

Julkortsverkstad

Nu har jag äntligen kommit gång och pysslat igen. Det beror på flera saker:

1) Jag har fått (eller, egentligen har jag beställt och betalat :D ) ganska mycket nya fina stämplar, verktyg, papper mm.

2) Jag ska vara med på julmarknaderna i gamla Linköping, 29 nov o 6 dec. Där ska jag sälja egengjorda julkort, ljus, tändsticksaskar, tags...

3) Jag borde tentaplugga inför tentorna nästa vecka, men då är det juh självklart mycket roligare att pyssla.


Det är helt otroligt vad mycket roligare det kan bli att pyssla när man har nya stämplar och riktiga verktyg. Tänker tillbaka på hur det såg ut för två år sen. Då satt jag, Nasse o Ior och gjorde våra första julkort med det vi hade köpt på timarii. De pysselgrejerna jag hade fick plats i några små lådor. Idag har mina pysselgrejerna vuxit ur lådorna och bor snart över hela pysselrummet. Mina syskon och vänner som inte har förstått tjusningen med detta "hantverk", tycker att det är onödigt mycket grejer, men det kan aldrig bli för mycket enligt mig. Jag hade ingen skärmaskin för två år sen, så jag satt och klippte allt för hand, skar ut bokstäver med skalpell. Det jag gjorde på en hel kväll då, gör jag på 5 min idag tack vare maskinerna. Lite skillnad är det i alla fall på korten som gjordes för två år sen och de som görs nu. :)





Kort med inkido och WSD stämplar. Den lilla pingvinen är så söt!



Kort med denna fina magnoliastämpeln, det är den fösta som jag har köpt, men fler är på väg.


Det var allt för idag. Förhoppningsvis kommer det fler än ett inlägg per månad nu framöver. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar