28 februari 2012

Jag har provat på ett så kallat ljuskort. Det blev ett tackkort till svärföräldrarna mina som gav oss en smartbox i julklapp förra året.



En liten ängel från sweet pea färglagd med akvarell. Molnet är uppfluffat med hjälp av en snöpenna. Bokstäverna är utstansade med quickuts, chandelier, och hörnen från pyhobby.



I kortet har jag knutit fast en liten ask med värmeljus och en tändsticksask. Det lilla fönstret i ljusasken har jag stansat ut med spellbinders och sedan gjort ett fönster av OH-plast. Både ljusasken och tändsticksasken går att knyta loss så att man kan ha dem framme.


Idag sken solen så när jag tog en paus från scrapbookingen gick jag ut en sväng i vårvädret. Det som från början skulle vara kort paus blev en nästan två timmar lång promenad i skogarna runt Lambohov. Var riktigt skönt att bara lulla runt ett tag i skogen, ska nog se till att göra det lite oftare. Imon är det jobb som gäller, ska bli skönt att komma till jobbet. Det är mycket som jag har påbörjat och skulle vilja fullfölja. Förhoppningsvis är det förhållandevis lugnt imon så att jag hinner med det runt omkring, annars får det bli senare i veckan. :)

Antal steg idag:11 179

1 kommentar:

  1. Läste inte din blogg förrän idag; svärföräldrarna blev så glada för ljuskortet. Tack gumman; förstår ju att idén kom från dig ;-) Kram till Erik!

    SvaraRadera