29 maj 2011

Mammas dag!

Har varit en snabbsväng hem-hemma i helgen, det har varit två mysiga dagar. När jag kom hem visade mamma mig det nya fölet som hade kommit i onsdags, var en riktigt trevlig överraskning. I morse gick jag upp tidigt för att fira min härliga mor, bakade lite bröd och ordnade med en lite lyxigare frukost. Man kan säga att jag även firade moder jord då jag hade köpt ekologiska råvaror att baka på. :D









När jag i morse gick upp i hagen för att titta på den söta fölungen upptäckte jag till min förvåning att det fanns två stycken. Ringde in till pappa som kom ut till hagen så vi kunde ta in det halvtimmes-gamla fölet. När de är precis nykläckta är de inte särskilt stadiga på benen, men han stod i alla fall upp på skakiga ben. :D





Här passar jag på att gosa med det lite äldre fölet (3 dagar gammalt)





Här står fölet som är en halv dag gammal och undrar vad mamma håller på med.


Nu är jag gräsänka igen, denna gång mer än en vecka. Som tur är kommer systrar, systers man och systerdotter på besök i slutet av veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar