13 maj 2011

Hejdå håret!

Nu har jag äntligen gjort det, jag har klippt av håret!!! Eller, inte jag utan frisören på stan. Jag har pratat om det sen november tror jag, men nu har det hänt på riktigt. Det är blandade känslor. Jag älskar att ha långt hår; det är väldigt fint, jag vet hur jag ska hantera det, jag har alltid varit den korta tjejen med det långa håret mm. Men det är helt underbart att ha en frisyr igen, inte behöva använda halva balsamflaskan varje hårtvättning, och bara vikten som har minskat kommer nog göra underverk för min nacke :D Vissa rörelser kommer ta tid att vänja sig av med, som tex att lyfta upp håret efter att ha tagit på mig en tröja eller jacka.

Här kommer lite foton från det mest dramatiska som har hänt med mitt hår sen jag gick i 3:an på lågstadiet tror jag:





Här sitter jag i frisörstolen och väntar på att frisörskan ska hitta några gummiband.




Här klipps mitt långa hår rakt av.




Här har vi den "lilla" tofsen som väger 85 g och är x lång. Detta ska jag nu skänka till cancerfonden. Det är tack vare detta som jag inte fegade ur och bara klippte 1 dm.




Här står jag i min nya frisyr. :D




Såhär ser det ut om man ser mig bakifrån från och med nu.



Imorse var det ganska klurigt att göra sig iordning. När jag hade duschat och skulle fixa håret vart jag lite handfallen. Förr hade jag bara satt upp det i en knut och varit klar. Nu fick jag istället fundera på hur man gör iordning kort hår och leta efter fön och plattång som jag inte har använt på kanske ett år eller mer. Haha, när jag stressade runt på morgonen saknade jag nästan mitt gamla hår en lite stund, men bara en lite stund. När det väl var klart så var jag superglad över min nya frisyr som är så mycket roligare att se i spegeln. Väldigt skönt att ha blivit av med "pälsmössan" nu när det är så varmt ute.




Förhoppningsvis kan jag inspirera någon som har långt hår och vill ha en ändring att skänka sitt hår till någon som har blivit av med sitt.




Ha en superhärlig kväll!



Och du, skriv gärna en kommentar i det här inlägget där du gissar hur långt håret som jag klippte av var. Jag har mätt de längsta hårstrårna. Den som kommer närmast kommer vinna något scrappat pris :D

5 kommentarer:

  1. Du blev jätte fin i nya frisyren.. =)

    Jag gissar på 42cm =p om inte längre eg..

    SvaraRadera
  2. Ser jättefint ut..!

    Gissar på 39 cm

    SvaraRadera
  3. så himla fin du är! hmmm jag gissar på 44,1 cm
    // Frida

    SvaraRadera
  4. Vad fin du blev; skulle tro att det var 51 cm du klippte av. //Monika

    SvaraRadera
  5. Jätte schnajsigt syrran<3 Jag gissar på 38 cm /Jenna

    SvaraRadera