14 april 2013

Mitt första tag-slida-card

Det har varit en roligt och spännande vecka men samtidigt en väldigt lååång vecka. Måndag till fredag har vi nämligen haft 10 st blivande kassörer till nya varuhuset i Uddevalla på besök hos oss. Min uppgift var att lära dem allt jag kan (borde inte ta mer än 5 min kanske några av er tänker nu men jag kan lite mer än så). Det kändes i alla fall skönt när vi fredags hade ett litet "förhör" och de svarade rätt på mycket för att inte säga allt. Så på något sätt har de i alla fall lärt sig det som behövs för att öppna Uddevalla. Det är tur att jag har så duktiga arbetskamrater som har agerat faddrar i veckan. Det har som sagt varit en tuff vecka med flera långa dagar vilket har lett till väldigt lite scrappande. Men jag har i alla fall fått två stycken paket med diverse grejer jag beställt. Bland annat en massa copic pennor som jag satt och färglade en massa motiv med igår. Det ser så lätt ut när man ser andra göra läckra skuggor och fina detaljer på youtube, men jag antar att det kräver lite träning för mina motiv blir inte lika fina, än. Men här ska tränas, så det är tur att jag har så många motivstämplar. 


Jag har börjat leta runt på nätet efter lite nya kortvikningar så här kommer ett så kallat tag-slide-card som jag gjorde innan Uddevalla kom på besök.

Här har jag använt ett vanligt vitt albumpapper som bas, och istället för att klä in det med mönsterpapper som jag brukar har jag använt en stencil. Sedan har jag använt en svamp och färg från min distressdyna Milled Lavender. Den lilla ängeln på molnet kommer från "Sweet Pea" och är faktiskt färglagt med copic, ett av mina första försök.


När man drar upp tagen flyger ängeln upp och texten under kommer fram.


Jag har börjat göra små ark med ett kort och på baksidan en enkel beskrivning på hur man gör det kortet. De här hoppas jag ska kunna hjälpa mig när jag till exempel ordnar scrapträffar på jobbet och inte hinner hjälpa alla samtidigt. Eller som en hjälp till mig själv när jag glömt hur ett visst sorts kort ska göras. Vi får se hur många jag orkar göra.

 


Ikväll är jag ensam hemma eftersom sambon min åkt till Tenhult dels för ett möte men även för att byta till sommardäck. Inte för att det känns som om sommaren är på väg. Snart dax att krypa till kojs, imon kommer ett nytt gäng med blivande Uddevallakassörer, nu vet jag i alla fall vad jag har att vänta. Natti natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar