02 december 2011

Förra helgen stod jag och M på julmarknaden i gamla Linköping. Dit hade vi tagit med handgjorda julkort, tändsticksaskar, julklappstags och dekorerade ljus. Vi upptäckte att ljus var det folk framförallt var intresserade av och ibland en tändsticksask, det blev däremot väldigt många julkort över. Det var ganska dålig tajming att ordna med julmarknad när det var en av årets blåsigaste dag, vi hade ganska tur med få varor som flög iväg. Grannarna fick springa efter sina hela marknadsstånd eller sopa bort glasskärvor som nyss hade innehållit glögg :(

Det är skönt att livet har gått tillbaka till vardagen så att jag inte "måste" scrappa varje ledig sekund. Nu kan jag själv välja om jag vill sova eller scrappa, oftast väljer jag att scrappa ändå :D
Inför julmarknaden ville jag hinna med att göra så mycket som möjligt och som vanligt tar allt mycket längre tid än man tror. Man tycker juh att jag borde ha lärt mig snart...



Här har vi lite askar med 4 st lådor som jag gjorde till julmarkanden och som nu har flyttat hem till någon annan.













Jag passade även på att göra lite mindre och enklare tändsticksaskar som under julmarnaden fick följa med nya människor.




Imorgon startar vi dagen med lite julkalender för att efter det gå in i scrapbookingrummet och städa iordning och placera in lite nya inköp. Sen ska jag åka till det stora möbelvaruhuset och dra mitt strå till stacken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar